حرارت نگاری -دما نگاری یا ترموگرافی - تصویر برداری دمایی

سه شنبه 25 خرداد 1400
16:02
رسول دلاکان

دما نگاری یا ترموگرافی Thermography از روش های تصویر برداری فروسرخ است. گاهی به آن تصویر برداری دمایی نیز گفته میشود. در این روش دوربین های دمانگار تابش فروسرخ طیف الکترومغناطیسی (طول موج 9 تا 14 µm) را دریافت کرده و از آنها دمانگاشت (Thermogram) تهیه می کنند. بر اساس قابنون تابش جسم سیاه، هر جسمی که دمایی بالاتر از صفر مطلق (K 0) داشته باشد. از خود تابش فروسرخ ساطع می کند. که این امر امکان دیده شدن آن جسم را در صورت وجود یا عدم وجود نور مرئی فراهم می سازد. میزان پرتو فروسرخ منتشر شده از هر جسم تغییرات دما متغیر است و این امر باعث می شود تا تغییرات نامحسوس دما نیز در تصویربرداری فروسرخ قابل رویت باشند. این تصویر می تواند مقایسه دما را در سطوح بسیار بزرگ نیز فراهم سازد.

ورق های فولادی-به کار گیری تکنیک حرارت نگاری پالسی-Pali thermography in steel

دمانگاری با عکاسی ماون قرمز تفاوت دارد

کاربردهای دمانگاری

- قابلیت نمایش قطعات در حال خراب شدن بواسطه گرمای تولیدی آنها

- عیب یابی اتصالات سست در تجهیزات برقی

- تصویر برداری فروسرخ در پزشکی و ماموگرافی

-باستان شناسی

-نمایش دما در محیط های غیر قابل دسترس و خطرناک

- نمایش تلفات گرما و انرژی در ساختمان ها و تأسیسات

- مشاهده اجسام در تاریکی

- ارزیابی ریسک آتش سوزی

- ارزیابی آثار هنری

دوربین دمانگاری (ترموگرافی)

این وسیله مفید و کارآمد تجهیزی است که انرژی حرارتی منتشر شده از اجسام را جمع آوری و آن را به یک تصویر رنگی با کیفیت تبدیل می کند. البته باید توجه کرد که تصاویر ایجاد شده توسط دورین در اصل تصاویری خاکستری هستند که با کمک کامپیوتر داخل دوربین به تصویر رنگی تبدیل می شوند. یکی از نکات مهمی که رعایت آن برای دستیابی دمای واقعی در دماسنج های مادون قرمز و توزیع دمایی صحیح در عکس های بدست آمده از دوربین های مادون قرمز، اهمیت زیادی دارد. تنظیم صحیح پارامتر ضریب تابش سطح مورد اندازه گیری است.

به تارگی شرکت FLIR اقدام به ساخت گجتی به نام FLIR نموده است. که با اتصال به گوشی های هوشمند اندروید یا IOS می توانند آنها را به دوربین ترموگرافی تبدیل کنند.


فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری که ضمیمه محصولاتش به مشتریان خویش ارائه داده است. توانسته رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما:

09122136675 – 02128423820

واتس آپ: 09122136675

اینستاگرام: fooladdalakan

ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com




[ بازدید : 263 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
فروش انواع فولادی آلیاژی، فولاد ساختمانی، فولاد دریایی، استیل ،فولاد سردکار، فولاد گرمکار
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Ck45,mo40,spk,spknl,سمانته,میلگرد,ورق,فولاد,تسمه,لوله,نبشی,ناودانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]