استاندارد لوله فولادی-لوله فولادی-فهرست انواع لوله های فولادی بدون درز-لوله های درز دار

يکشنبه 3 بهمن 1400
10:19
رسول دلاکان

متن کامل لوله فولادی را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((لوله)) مشاهده نمایید.

استاندارد لوله فولادی-لوله فولادی-فهرست انواع لوله های فولادی بدون درز-لوله های درز دار

استاندارد لوله های فولادی-تولید و کیفیت هر یک از انواع لوله ها به وسیله استانداردهایی خاص مشخص می شود. این استانداردها معمولاً، کارخانه ای، ملی، منطقه ای و بین المللی هستند و معانی مختلفی دارند. برای مثال استاندارد لوله های آهنی یا فولادی ملی توسط متخصصین هر کشور مشخص می شود. و در اختیار تولید کنندگان قرار می گیرد.

اما استاندارد لوله های آهنی بین المللی به وسیله کارشناسان عضو بین المللی استاندارد تعیین می شود. و یک توافق کلی و همگانی محسوب می گردد.

بطور کلی و معمول استانداردها بخش اختیاری، توصیه ای و اجباری دارند. که تنها عدم رعایت استاندارد اجباری موجب بروز مشکلات جدی می گردد. و استاندارد توصیه ای نیز می تواند روی کیفیت لوله و لوله کشی تأثیر بگذارد.

از طرف دیگر رعایت کردن این استانداردها در اتصالات لوله نیز اهمیت زیادی دارد. معمولاً ضخامت وزن، جنس و رعایت این استانداردها می تواند بر قیمت اتصالات فلزی تأثیر مستقیم بگذارد. و کیفیت آن را نیز تا حدود زیادی تعیین کند. معمولاً از لوله های فولادی به فور برای انتقال آب و مایعات، همچنین خطوط لوله کشی گاز و فاضلاب استفاده می شود. از آنجایی که این لوله ها استحکام و مقاومت بالایی در برابر آسیب دارند. و نسبت به شرایط محیطی نیز مقاوم هستند، در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب بسیار کاربرد دارند.

مهمترین موضوعی که روی کیفیت لوله ها تأثیر می گذارد. رعایت استانداردی که مورد تأیید است برای لوله های فولادی است. کلیه لوله های فولادی در تمام دنیا باید بر اساس استانداردهای مشخصی تولید شوند. به طور معمول در اغلب این استاندارد سازی ها معیارهای مشخص از سوی کشور آمریکا تعیین می شود. اما کلیه کشورهای معتبر از جمله مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی در ایران نیز استانداردهای مشخصی برای تولید انواع لوله فولادی دارند. استانداردهای معین از سوی این کشورها معمولاً با علائم اختصاری مشخص می شود.

استاندارد لوله درز دار

لوله های درز دار به نوعی از لوله های فولادی بیان می شود که برای تولید آنها از ورق های فولادی استفاده می شود. سپس این ورقه ها به شکل استوانه حالت می گیرند و با استفاده از جوشکاری لبه های ورق فولادی به هم جوش می خورد. به طور معمول لوله های درز دار به دو روش مقاومت الکتریکی و ذوبی الکترونیکی انجام می شود. و لازم است که برای این لوله ها از استانداردهای مشخصی پیروی شود. وزن و ضخامت لوله از عوامل مهمی هستند که بر قیمت لوله درز دار مؤثر هستند.

یکی از مهمترین استاندارد لوله های فلز درز دار مربوط به ابعاد آن است. ابعاد لوله های درز دار مطابق با استاندارد ASME B16.9 تولید می شود. از طرفی آلیاژ لوله نیز طبق استاندارد ASTM A403,A234,A420 مشخص می شود. رعایت این استانداردها در اتصالات لوله درز دار نیز اهمیت زیادی دارد. از طرف دیگر ضخامت و وزن این اتصالات می تواند عامل مهمی باشد که بر قیمت اتصالات درزدار مؤثر است. بطور مثال سه راه جوشی یکی از رایج ترین انواع اتصالات مورد استفاده در سیستم لوله کشی است. که باید استاندارد ابعادی آن مطابق با ASME B16.9 تولید شود.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربه ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبر با ضمیمه نمودن آن به محصولاتش آنرا به مشتریان خویش ارائه داده است. که توانسته رضایتمندی آنان را همواره فراهم آورد. صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش، انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

09922704358

09122136675

02128423820

واتس آپ :09122136675

فکس: 02128423820

اینستاگرام :fooladdalakan

ایمیل: fooladrasuldalakan@gmail.com


[ بازدید : 217 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
فروش انواع فولادی آلیاژی، فولاد ساختمانی، فولاد دریایی، استیل ،فولاد سردکار، فولاد گرمکار
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Ck45,mo40,spk,spknl,سمانته,میلگرد,ورق,فولاد,تسمه,لوله,نبشی,ناودانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]