آبکاری - آبکاری چیست؟

شنبه 10 مهر 1400
11:20
رسول دلاکان

متن کامل آبکاری را می توانید با کلیک بر روی عبارت ((پوشش دهی)) مشاهده نمایید.

آبکاری - روش پوشش دهی سطح-متالیزه کردن-پوشش دهی الکتریکی-پوشش دهی الکترولس

آبکاری یک روش پوشش دهی سطح است. که در آن یک فلز بر روی یک سطح رسانا پوشش د می شود. آبکاری برای صدها سال انجام می پذیرد. همچنین برای تکنولوژی مدرن اهمیت دارد.

پوشش دهی برای تزئینات اشیاء، مهار خوردگی، بهبود دوام پذیری، سخت شدن. بهبود پوشیدگی، کاهش اصطکاک، بهبود چشبندگی رنگ، تغییر هدایت، بهبود بازتابی IR، محافظت در برابر تابش و دیگر اهداف از جمله مزایای آبکاری می باشند.

لایه نشانی رسوبات نازک، اشیای کوچک را به عنوان یک اتم می پوشاند. بنابراین استفاده از پوشش در فناوری نانو به کار می رود.

چندین روش آبکاری وجود دارد. در یک روش یک سطح جامد با یک ورق فلزی پوشش دهی میشود. و سپس برای اتصال آنها از گرما و فشار استفاده می شود. دیگر تکنیک های پوشش دهی عبارتند از: آبکاری، رسوب بخار تحت خلاء و لایه نشانی پاششی. به تازگی پوشش دهی اغلب با استفاده از مایعات اشاره دارد. متالیزه کردن به فلز پوشش بر روی اشیای غیر فلزی اشاره دارد. ضخامت این لایه نازک فلزی، به ندرت از 0.025 میلی متر و یا 25 میکرون تجاوز می کند.

تاریخچه

به احتمال زیاد اولین آبکاری در دوران امپراتوری اشکانی انجام شد. ویلهام کونیگ دستیار موزه ملی عراق در دهه 1930 تعدادی از اشیاء نقره. بسیار ظریف از عراق باستان را که با لایه های بسیار نازک طلا را پوشش می دادند مشاهده کرد بود. و گمانه زنی کرد که آنها آبکاری اند. او ایده خود را با اشاره به باتری احتمالی اشکانی (پیل بغداد). که در سال 1938 در نزدیکی کلان شهر تیسفون، پایتخت اشکانیان (150 قبل از میلاد مسیح- 223 میلادی). و ساسانیان (224 تا 650 بعد از میلاد). امپراتوری های ایران کشف شد، تأکید کرد. این که آیا این دستگاه در واقع یک باتری بوده است یا خیر و از آن برای چه چیزی استفاده می شود. هنوز مورد بحث محققان است.

فولاد رسول دلاکان

با سالها تجربۀ ارزشمند و گرانبها در عرصه تأمین و توزیع انواع ورق آلیاژی و انواع فولاد آلیاژی. با گواهینامه ها و آنالیزهای معتبری با ضمیمه نمودن آن محصولاتش به مشتریان خویش ارائه داده است. توانسته، رضایتمندی مشتریان خویش را همواره فراهم آورد.

صنعتگر شریف و گرامی از اینکه ما را جهت خرید کالا (فولاد آلیاژی) مورد نیاز خویش. انتخاب می نمایید از شما سپاسگزاریم.

ارتباط با ما

02128423820 -09122136675 – 09922704358

واتس آپ: 09122136675

اینستاگرام: fooladdalakan

ایمیل : fooladrasuldalakan@gmail.com


[ بازدید : 151 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
فروش انواع فولادی آلیاژی، فولاد ساختمانی، فولاد دریایی، استیل ،فولاد سردکار، فولاد گرمکار
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به Ck45,mo40,spk,spknl,سمانته,میلگرد,ورق,فولاد,تسمه,لوله,نبشی,ناودانی است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]